نیوز نیوز .

نیوز

با تغییر صددرصدی هیات‌رییسه، فدراسیون فوتبال شخم خورد!

احمدرضا براتی، مهرداد سراجی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی و خداداد افشاریان هیچ یک  پیش از این، عضو هیات رییسه نبوده و حالا ترکیبی صددرصد جدید بر مصدر کار فوتبال تکیه زده اند که بدهی چند صد میلیاردی فدراسیون تاج را به ارث برده‌اند.

بالاترین پستی که یکی از اعضای هیات رییسه جدید در فوتبال ایران داشته، متعلق به دکتر احمدرضا براتی است؛ او سال ها ریاست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده داشته و اساسنامه جدید را هم خود او به همراه همکارانش نوشته است. براتی نایب رییس نهاد تعیین صلاحیت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست؛ اما غیر از این چهره حقوقدان که به درستی جایش در میان اعضای هیات رییسه خالی بود، هیچ چهره با سابقه دیگری در تشکیلات فوتبال دیده نمی‌شود.

چنین تغییرات وسیع و اساسی در راس فوتبال ایران، تنها بعد از عزل محمد دادکان از سوی علی آبادی و احمدی‌نژاد رخ داده بود که آن نیز با رای مجمع نبود، بلکه حاصل یک برخورد قهری بود که نهایتا منجر به تعلیق فوتبال ایران شد.

محمدرضا ساکت تنها مهره بازمانده از دوران حکومت اصفهانی ها بر فوتبال کشور بود که با سمت دبیرکل سابق، نتوانست در مرحله دوم از پس سراجی بربیاید و سنگر را کامل تحویل رقیب داد.

رای نیاوردن عبدالکاظم طالقانی، رییس پرنفوذ هیات فوتبال خوزستان در مجمع دهم اسفند، برای او که به شدت در اردوگاه مهدی تاج چادر زده بود، یک پیام واضح مجمع به تیم مدیریتی سابق بود تا سرانجام فوتبال ایران از شر امضاکنندگان قرارداد ننگین ویلموتس خلاص شود؛ هر چند او هنوز مدیریت فوتبال در استان جنوبی کشور را در اختیار دارد.

تنها تمایل رییس جدید برای حفظ بهاروند در پست ریاست سازمان لیگ باعث می‌شود که او تنها مهره تکراری هیات رییسه قبلی در دوره جدید باشد؛ هرچند بر سر آن نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد و مشخص نیست، این اقدام قانونی باشد یا خیر؟!

مصاحبه عزیزی خادم بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات فدراسیون فوتبال نشان می دهد، تغییرات تنها در سطح پست های اصلی نخواهد ماند و او که با شعار تغییر نیروی انسانی به فدراسیون آمده است، حالا قصد دارد در سطح کارکنان این تشکیلات هم تغییرات عمده‌ای ایجاد کند که لایه های زیرین را نیز شامل می‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۲:۱۵ توسط:نیوز موضوع: نظرات (0)