نیوز نیوز .

نیوز

11 شاخص کلیدی عملکرد در تیم های فروش مدرن

این KPI بردهای فروش را طی دوره‌های زمانی مختلف باهم مقایسه کرده و از آن می‌توان به ‌عنوان روشی برای رقابتی کردن تیم‌ های فروش و تحریک آن‌ها برای افزایش عملکردشان استفاده کرد.

البته برای استفاده از اینKPI، مهم است که چارچوب کاری مناسبی بسازید. تیم‌های فروشی که مدام برای دستیابی به اهدافی که عملاً دست‌نیافتنی هستند تحت‌فشار قرار می‌گیرند، در مسیر صحیح شکست هستند! استفاده از اینKPI برای بررسی عملکرد پیشین تیم فروش و تنظیم اهداف قابل‌دستیابی برای آینده، روش بسیار خوبی است.

متوسط ارزش خرید

این شاخص، متوسط ارزش هر فروش را اندازه‌گیری می‌کند و به تیم فروش کمک می‌کند برای هر فرصت بالقوه، ارزش کمّی تعیین کند.

اینKPI فروش، در ترکیب با معیارهای دیگری که به مدل‌های قیمت‌گذاری مربوط هستند، نشان‌دهنده این است که یک تیم فروش چگونه می‌تواند ارزش ریالی هر سرنخ را تخمین بزند.

تعداد فروش‌های هر متصدی

اینKPI به مدیران فروش اجازه می‌دهد بفهمند هر یک از فروشندگان چه میزان فروش داشته است. اینKPI می‌تواند برای تعیین حد مبنای فروش (و تنظیم اهداف شخصی) و همچنین تعیین نقاط قدرت و ضعف هر فروشنده مؤثر باشد.
عملکرد محصولات

اینKPI به تیم فروش کمک می‌کند متوجه شوند چه محصولات یا پکیج محصولاتی بهتر از بقیه فروش دارند.

فاکتورهای زیادی هستند که باید برای این شاخص به‌حساب آورده شوند، مثلاً گاهی اوقات یک محصول به دلیل تأکید زیادی که بر آن می‌شود و تبلیغات زیادش، فروشی استثنایی دارد و به‌طور مشابه، ممکن است محصولی عملکرد خوبی نداشته باشد چون یکی از رقبا به‌تازگی قیمت محصول مشابه آن را پایین آورده و بازار را در دست گرفته است.

منبع: https://www.owj.io/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۸:۳۰ توسط:نیوز موضوع: نظرات (0)